Δευτέρα, 11 Απριλίου 2011

Βήμα Γονέων: Η Εκδρομή ... στη "ΚΑΘΑΡΟΥΠΟΛΗ"

Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι σήμερα τα παιδιά της Α’ τάξης επισκέφτηκαν την «ΚΑΘΑΡΟΥΠΟΛΗ» στην Παιανία. Η εκδρομή έγινε με συμμετοχή 10 ευρώ για κάθε μαθητή (δεν γνωρίζω εάν ήταν και άλλες τάξεις). Όταν παρέλαβα τον γιο μας συνειδητοποίησα ότι είχε και μια σακούλα «δωράκια». Ανάμεσα τους:

  •  “Junior Μεριδούλες-Gouda” της ΦΑΓΕ
  •  “Stages” Οδοντόβουρτσες της ORAL-B
  •  “Bloom” Νερά της ΑΥΡΑ
  • “Fun” χυμό της AMITA
  • “Tostisimo” της Κρις-Κρις της ELBISCO
  • ένα γιαούρτι (άγνωστο)


 Προσωπικά έχω σοβαρό πρόβλημα όταν προωθούνται καταναλωτικά προϊόντα σε παιδιά μικρής ηλικίας. Το ζήτημα «παιδιά και διαφήμιση» πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ένα ζήτημα ηθικής. Τα παιδιά δεν αποτελούν ένα ώριμο τμήμα της αγοράς. Είναι οι πιο άπειροι, από όλους τους Καταναλωτές, διαθέτουν ελάχιστα, ζητούν περισσότερα. Είναι οι πιο κατάλληλοι, για να επηρεασθούν. Άρα, τα παιδιά θα πρέπει να αναγνωρίζονται, ως ειδική κατηγορία με δικαιώματα, και όχι ως μικροί ενήλικοι.

Σε κάθε περίπτωση θα μπορούσε να υπήρχε προβολή κάποιων ορθών πρακτικών, αλλά όχι να σπρώχνονται τα παιδιά στην επιλογή συγκεκριμένων καταναλωτικών προϊόντων, για τα οποία μάλιστα είναι άγνωστος ο έλεγχος (υγειονομικός ή άλλος) στον οποίο υπόκεινται.

Επί πλέον, αφού στις εκδηλώσεις αυτές υπάρχουν χορηγοί γιατί χρεωνόμαστε συμμετοχή? Δηλαδή θα πληρώνουμε για να μας προωθούν τα προϊόντα τους?



Φιλικά,


Φανή Παπανικολάου