Τρίτη, 28 Νοεμβρίου 2017

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΠΟΨΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΒΑΚ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ


Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Η ασφαλής πρόσβαση των παιδιών μας στο σχολείο και γενικότερα η διευκόλυνση των μετακινήσεων πεζών και οχημάτων γύρω από το σχολείο μας αποτελεί βασικό μέλημα του Συλλόγου μας.

Στο πλαίσιο αυτό συμμετείχαμε στη διαβούλευση για τη «Μελέτη Σχεδιασμού και Διαχείρισης Βιώσιμης Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) στο Δήμο Βριλησσίων» με επιστολή του προς τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών και την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Βριλησσίων με τις απόψεις του Συλλόγου μας σε θέματα οδικής κυκλοφορίας στην περιοχή του σχολείου μας.

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Αλκιβιάδη Λάμπρου, πολεοδόμο μηχανικό, μέλος του Συλλόγου μας, που συνέδραμε με τις επαγγελματικές του γνώσεις και προσέφερε τον χρόνο του για τη σύνθεση των θέσεων του Συλλόγου και στη σύνταξη της επιστολής.

Επιλέξτε Διαβάστε περισσότερα για να δείτε την επιστολή

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ - ΛΥΣΕΙΣ

Τα βασικότερα προβλήματα που αφορούν την ευρύτερη περιοχή του 3ου Δημοτικού σχολείου, είναι τα παρακάτω:

Το πρώτο (i) σχετίζεται με την στάθμευση των αυτοκινήτων των συνοδών κατά την άφιξη και αναχώρηση των μαθητών του σχολείου και το δεύτερο (ii) αφορά την υψηλή ταχύτητα των τροχοφόρων καθώς και την μη ασφαλή διάσχιση των οδών, ιδιαίτερα επί των οδών 25ης Μαρτίου και Μακεδονίας.

Με βάση τα δεδομένα που απεικονίζονται στην μελέτη, απευθύνουμε στην Δήμο προς υλοποίηση τις  παρακάτω προτάσεις:

i) Από τις μετρήσεις φαίνεται ότι (βλ. Διάγραμμα 3-11,57– ΣΤΑΔΙΟ Ι Τεχν. Έκθεση) ότι για το 40% των μαθητών των δημοτικών σχολείων του δήμου χρησιμοποιείται το ΙΧ, δηλαδή 130 (324μ..Χ 40%)  περίπου ΙΧ ημερησίως επισκέπτονται την ευρύτερη περιοχή του σχολείου μας. Σημειώνεται επίσης, ότι από μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου μεταξύ Μακεδονίας και Ηπείρου τις ώρες 8.00-9.00 κυκλοφορούν 280 αυτοκίνητα περίπου και μεταξύ 15.00-16.00 μετρήθηκαν 300 περίπου αυτοκίνητα. Παρατηρώντας και τις ενδείξεις του Χάρτη 6 - πρωινή απογραφή, είναι εμφανές ότι η ευρύτερη περιοχή είναι αφενός, τις πρωινές ώρες αιχμής βεβαρυμμένη ως προς τους κυκλοφοριακούς φόρτους αφ’ετέρου, κορεσμένη ως προς τις θέσεις στάθμευσης. Μια λύση θα ήταν επί της οδού Μακεδονίας στα Ο.Τ (οικοδομικά τετράγωνα) Ο.Τ 0210 και Ο.Τ 0208 να εφαρμοστεί η πληρωμή στάθμευσης (όπως θα ισχύει και στην δυτική πλευρά της) καθώς και στην ανατολική πλευρά της Ηπείρου για το Ο.Τ 0205 και Ο.Τ 0203. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρχουν περισσότερες διαθέσιμες θέσεις για αποβίβαση – επιβίβαση μαθητών. Επίσης, θα πρέπει να μελετηθεί η υπό γωνία γραμμογράφηση των θέσεων αυτών ώστε να υπάρχει η δυνατότητα περισσότερων θέσεων. Μια επιπλέον λύση θα ήταν ο ελεύθερος χώρος στην διασταύρωση μεταξύ των οδών Μακεδονίας και 25ης Μαρτίου (Ο.Τ 0206), εφόσον αποτελεί δημοτική έκταση, να χρησιμοποιηθεί ως χώρος αυστηρά επιβίβασης  - αποβίβασης των μαθητών χρησιμοποιώντας την κατάλληλη σήμανση για τον σκοπό αυτό.

ii) Όσον αφορά την ανακοπή της υψηλής ταχύτητας των τροχοφόρων τα οποία κινούνται κυρίως επί της οδού 25ης Μαρτίου, προτείνεται ο σχεδιασμός φιδοειδούς κίνησης των οχημάτων στην περιοχή του σχολείου ενώ για την ασφαλέστερη κίνηση των ατόμων στις διαβάσεις των πεζών προτείνεται η κατασκευή κατάλληλων «αναχωμάτων» στους ισόπεδους κόμβους περιμετρικά του σχολείου (ιδιαίτερα επί της 28ηςΜαρτίου και Μακεδονίας) έτσι ώστε να ανακόπτεται η ταχύτητα κίνησης των τροχοφόρων και να διασφαλιστεί έτσι ασφαλέστερη η διάβαση των πεζών.

iii)  Τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη με  διακόπτη λειτουργίας τουλάχιστον κοντά στην γωνία 25ης Μαρτίου και Ηπείρου

iv) Αποκλειστικό δρομολόγιο λεωφορείου για μαθητές το πρωί & το μεσημέρι. Θα μπορούσε να μαζεύει τα παιδιά από επιλεγμένα σημεία με σήμανση ειδικά για αυτό το λόγο.