Με την υπ’ αριθ. 188128/Δ5/02-11-2017 Εγκύκλιο της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. και Δ.Ε. του ΥΠ.Π.Ε.Θ. αποφασίσθηκε η εφαρμογή του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στη Γ΄ και Δ΄ Τάξη των Δημοτικών Σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας για το σχολικό έτος 2017-2018. Ο αριθμός των μαθημάτων θα είναι οκτώ (8) έως δώδεκα (12) εντός του διδακτικού έτους. Τα μαθήματα θα ολοκληρώνονται εντός ενός τριμήνου, με εξαίρεση τις ειδικές περιπτώσεις (π.χ. λόγω καιρικών συνθηκών κ.ά) όπου δίνεται η δυνατότητα ολοκλήρωσης των μαθημάτων σε περισσότερα του ενός τρίμηνα.
Προκειμένου να εξασφαλισθούν οι προϋποθέσεις (κονδύλια κάλυψης μετακίνησης των μαθητών/τριών από και προς τα κολυμβητήρια, ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό και κολυμβητήρια) για την αποφυγή οποιονδήποτε δυσλειτουργιών, η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως με τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, το Υπουργείο Εσωτερικών, τις Περιφερειακές Ενότητες και τους Δήμους της χώρας.
Αξίζει να επισημανθεί ότι κατά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του αντικειμένου της κολύμβησης (σχ. έτος 2016-2017) το μάθημα υλοποιήθηκε σε σαράντα τρεις (43) Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με συντονισμό και προγραμματισμό από τις Ομάδες Φυσικής Αγωγής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία των συντονιστών κολύμβησης των ομάδων Φυσικής Αγωγής τα οποία απεστάλησαν στη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ. στο μάθημα της κολύμβησης συμμετείχαν σαράντα χιλιάδες παιδιά (40.000) από δύο χιλιάδες διακόσια δέκα τμήματα (2.210) των σχολικών μονάδων της χώρας.
Η συνεργασία των Διευθυντών των σχολικών μονάδων, των εκπαιδευτικών, των συντονιστών κολύμβησης και των ομάδων Φυσικής Αγωγής ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης, συνέβαλαν, ώστε η για πρώτη φορά εφαρμογή του αντικειμένου να διδαχθεί με επιτυχία και να τύχει της αποδοχής και των Συλλόγων των Γονέων και Κηδεμόνων των σχολικών μονάδων στις οποίες υλοποιήθηκε, επιτυγχάνοντας το στόχο για απόκτηση κολυμβητικής παιδείας/επάρκειας στους μαθητές/τρίες και συμβάλλοντας μεταξύ άλλων στη μείωση των πνιγμών ετησίως στους οποίους η Ελλάδα κατέχει αρνητική πρωτιά σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Με δεδομένη την αποδοχή και τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων θεωρούμε ότι η εφαρμογή του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στους μαθητές/τριες της Γ΄ και Δ΄ Τάξης των Δημοτικών Σχολείων της χώρας για δεύτερη (2η) συνεχή χρονιά συμβάλει ουσιαστικά τόσο στην αναβάθμιση του μαθήματος όσο και στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.
Το έγγραφο σε μορφή pdf.
Προκειμένου να εξασφαλισθούν οι προϋποθέσεις (κονδύλια κάλυψης μετακίνησης των μαθητών/τριών από και προς τα κολυμβητήρια, ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό και κολυμβητήρια) για την αποφυγή οποιονδήποτε δυσλειτουργιών, η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως με τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, το Υπουργείο Εσωτερικών, τις Περιφερειακές Ενότητες και τους Δήμους της χώρας.
Αξίζει να επισημανθεί ότι κατά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του αντικειμένου της κολύμβησης (σχ. έτος 2016-2017) το μάθημα υλοποιήθηκε σε σαράντα τρεις (43) Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με συντονισμό και προγραμματισμό από τις Ομάδες Φυσικής Αγωγής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία των συντονιστών κολύμβησης των ομάδων Φυσικής Αγωγής τα οποία απεστάλησαν στη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ. στο μάθημα της κολύμβησης συμμετείχαν σαράντα χιλιάδες παιδιά (40.000) από δύο χιλιάδες διακόσια δέκα τμήματα (2.210) των σχολικών μονάδων της χώρας.
Η συνεργασία των Διευθυντών των σχολικών μονάδων, των εκπαιδευτικών, των συντονιστών κολύμβησης και των ομάδων Φυσικής Αγωγής ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης, συνέβαλαν, ώστε η για πρώτη φορά εφαρμογή του αντικειμένου να διδαχθεί με επιτυχία και να τύχει της αποδοχής και των Συλλόγων των Γονέων και Κηδεμόνων των σχολικών μονάδων στις οποίες υλοποιήθηκε, επιτυγχάνοντας το στόχο για απόκτηση κολυμβητικής παιδείας/επάρκειας στους μαθητές/τρίες και συμβάλλοντας μεταξύ άλλων στη μείωση των πνιγμών ετησίως στους οποίους η Ελλάδα κατέχει αρνητική πρωτιά σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Με δεδομένη την αποδοχή και τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων θεωρούμε ότι η εφαρμογή του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στους μαθητές/τριες της Γ΄ και Δ΄ Τάξης των Δημοτικών Σχολείων της χώρας για δεύτερη (2η) συνεχή χρονιά συμβάλει ουσιαστικά τόσο στην αναβάθμιση του μαθήματος όσο και στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.
Το έγγραφο σε μορφή pdf.